REGULAMIN
PROGRAMU SĄSIEDZKIEGO
SŁUPSKIEGO FUNDUSZU LOKALNEGO
§1
Postanowienia ogólne
Program Sąsiedzki, dalej zwany „Programem”, jest programem specjalnym w ramach Słupskiego Funduszu Lokalnego.
Program został utworzony w celu wspierania finansowego działań sąsiedzkich realizowanych na obszarze miasta Słupska i regionu słupskiego.
§2
Definicje
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
Operatorze – należy przez to rozumieć Operatora Słupskiego Funduszu Lokalnego,
Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Programu Sąsiedzkiego,
Komisji Konkursowej – należy przez to rozumieć Komisję Konkursową działającą przy Słupskim Funduszu Lokalnym, powoływaną w związku z funkcjonowaniem Programu,
Obszarze – należy przez to rozumieć teren miasta Słupsk oraz regionu słupskiego,
Realizatorze – należy przez to rozumieć mieszkańca lub mieszkańców Słupska lub regionu słupskiego, którzy mają pomysł i chcą go zrealizować za pomocą wsparcia finansowego uzyskanego z programu sąsiedzkiego,
Sąsiadach – należy przez to rozumieć osoby zamieszkujące obszar regionu słupskiego,
Przedsięwzięciu – należy przez to rozumieć działanie jakie chcą realizować wspólnie sąsiedzi lub na swoją rzecz.
§3
Program Sąsiedzki Słupskiego Funduszu Lokalnego
Program zasilany jest ze środków pochodzących z ogólnego budżetu Słupskiego Funduszu Lokalnego lub środków przekazywanych przez inne podmioty bezpośrednio na Program.
Środki Programu pochodzące z budżetu Słupskiego Funduszu Lokalnego, niewykorzystane do 31 grudnia danego roku, podlegają zwrotowi do ogólnego budżetu Funduszu.
Administrowanie środkami Programu, w tym w zakresie rozpatrywania wniosków i przyznawania wsparcia finansowego powierza się Komisji Konkursowej.
Obsługę administracyjną wniosków prowadzi Operator Funduszu, w tym w zakresie przyjmowania wniosków i przekazywania ich do Komisji Konkursowej oraz wypłaty przyznanego wsparcia lub pokrycia kosztów realizacji działania.
W ramach Programu Sąsiedzkiego mogą być finansowane działania tylko na rzecz sąsiadów i przestrzeni sąsiedzkiej Realizatorów.
§4
Komisja Konkursowa
Komisja Konkursowa powoływana jest przez Radę Funduszu, w drodze uchwały i składa się z minimum 3 członków, spośród których Rada Funduszu wskazuje Przewodniczącego Komisji Konkursowej.
Członek Komisji Konkursowej może być w każdym czasie, w drodze uchwały, odwołany przez Radę Funduszu.
Posiedzenia Komisji Konkursowej odbywają się w siedzibie Operatora lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, co obejmuje w szczególności:
a) dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której osoby biorące udział w posiedzeniu mogą wypowiadać się w toku obrad, przebywając w różnych miejscach,
b) wykonywanie prawa głosu.
Posiedzenia Komisji Konkursowej są niejawne, protokołowane i zwoływane z inicjatywy Przewodniczącego Komisji Konkursowej, który przekazuje Członkom Komisji Konkursowej zarządzenie o jej posiedzeniu, na co najmniej 7 dni przed terminem obrad.
Posiedzenia komisji, na których wybierane są przedsięwzięcia, realizowane są zgodnie z harmonogramem na dany rok kalendarzowy, zamieszczonym na stronie internetowej Funduszu. Harmonogram może być dowolnie modyfikowany przez Operatora
Zarządzenie, o którym mowa w ust. 4 musi zawierać wszystkie szczegółowe informacje dotyczące tego posiedzenia, w tym wskazywać termin i formę posiedzenia.
Decyzje Komisji Konkursowej podjęte w formie uchwały są ostateczne, a dla swojej ważności muszą być podjęte przy udziale minimum połowy członków tej komisji. W przypadku równej liczby głosów „za” i „przeciw” decydujący głos ma prowadzący obrady Komisji Konkursowej.
Komisja Konkursowa nie ma obowiązku uzasadniania swoich decyzji. Decyzja Komisji Konkursowej jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
O przyznaniu, odmowie przyznania, odebraniu lub zawieszeniu wypłaty dofinansowania lub nierozpatrzeniu wniosku, Wnioskodawcę zawiadamia Operator. Zawiadomienie przekazywane jest w sposób, o którym mowa w § 7 ust. 2.
W sytuacjach budzących istotne wątpliwości, w szczególności w sytuacji odebrania lub zawieszenia dofinansowania, przed podjęciem decyzji Komisja Konkursowej zwraca się o opinię do Rady Funduszu.
§5
Osoby uprawnione i formy pomocy
Realizator składa propozycję przedsięwzięcia w sposób, w trybie i w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków.
Ogłoszenie o naborze wniosków publikowane jest na stronie internetowej funduszu: www.fundusz.slupsk.pl.
Wysokość dofinansowania wynosi do 2000 zł. W szczególnych i uzasadnionych przypadkach kwota dofinansowania może zostać zwiększona. O zwiększeniu kwoty dofinansowania decyduje Komisja Konkursowa.
Komisja umożliwia bezpośrednie zaprezentowanie propozycji przedsięwzięcia, bez konieczności wypełniania formularza wniosku. Sposób organizacji spotkania z Komisją wskazany jest w ogłoszeniu konkursowym.
Opisy przedsięwzięć przyjmowane są w naborze ciągłym.
§5
Wybór przedsięwzięć
Do dofinansowania będą mogły być kierowane przedsięwzięcia, które:
mają charakter sąsiedzki i angażują mieszkańców,
służą mieszkańcom danego obszaru.
Niekwalifikowane są przedsięwzięcia, służące wyłącznie Realizatorom oraz naruszające przepisy prawa.
Operator zastrzega sobie prawo niedopuszczenia przedsięwzięcia do dofinansowania, w sytuacji podejrzenia naruszenia prawa.
Informację o zakwalifikowaniu danego przedsięwzięcia do dofinansowania Operator umieszcza na stronie internetowej Funduszu.
Z wybranymi wnioskodawcami zawarta zostanie umowa na realizację przedsięwzięcia, której wzór stanowi załącznik do ogłoszenia o naborze.
§6
Wydatkowanie środków
Realizatorzy przedsięwzięcia dokonują wydatków zgodnie z założonym budżetem i umową.
Realizatorzy przedsięwzięcia otrzymują upoważnienie od Operatora do odbioru faktur wystawionych na rzecz Operatora.
Realizatorzy mogą uzyskać zaliczkę na pokrycie kosztów przedsięwzięcia zgodnie z zasadami opisanymi w umowie.
Rozliczenie przedsięwzięcia następuje poprzez sporządzenie przez Operatora lub Realizatora protokołu z realizacji przedsięwzięcia. Do protokołu dołączana jest dokumentacja z realizacji przedsięwzięcia.
§7
Postanowienia końcowe
W przypadku podania nieprawidłowych lub niekompletnych danych i informacji w procesie wnioskowania i wypłaty dofinansowania, wypłacone środki podlegają zwrotowi na konto Operatora.
Wszelka korespondencja pomiędzy stronami będzie odbywała się elektronicznie na następujące adresy:
a) adres e-mail Operatora: cio@cio.slupsk.pl
b) adres Realizatora: adres e-mail podany we wniosku.
Regulamin
„Słupski Fundusz Lokalny”
§ 1. DEFINICJE
Słupski Fundusz Lokalny (dalej: Fundusz) powstał, by promować filantropię wśród mieszkańców Słupska i regionu słupskiego, zachęcać społeczność lokalną do wzajemnej pomocy oraz wspierać finansowo jej inicjatywy.
Fundusz jest wyodrębnionym księgowo i finansowo programem Centrum Inicjatyw Obywatelskich (dalej: Operator) z siedzibą w Słupsku (76-200) przy ul. Sienkiewicza 19, NIP: 839 204 90 33, REGON 770727622, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk Północ – Wydział Gospodarczy VIII Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000056842.
Majątek Funduszu składa się ze środków finansowych gromadzonych i wpłacanych przez darczyńców indywidualnych i prawnych, 1% podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych, przekazanych na utworzenie i rozwój Funduszu, odpisów od wynagrodzeń oferowanych przez firmy deklarujące tego typu wsparcie, pozyskanych dotacji, zbiórek publicznych, loterii, środków wypracowanych przez CIO w ramach działalności gospodarczej, które Zarząd CIO uchwałą przeznaczy na zasilenie Funduszu oraz innych źródeł
Darczyńcą jest osoba fizyczna lub prawna przekazująca środki finansowe lub rzeczowe na rzecz Funduszu.
Inicjatorami Funduszu są: Centrum Inicjatyw Obywatelskich w Słupsku, Miasto Słupsk oraz Witkac sp. z o. o. (dalej: Inicjatorzy)
Kapitał żelazny są to środki finansowe lub inne składniki majątkowe tworzące trwały majątek Funduszu, służący stabilności funkcjonowania Funduszu w perspektywie długoterminowej, które są inwestowane i sukcesywnie pomnażane. Uzyskany dochód przeznaczany jest na działalność Funduszu i realizację jego celu oraz zwiększenie wartości kapitału żelaznego Funduszu.
Środki przepływowe są to środki finansowe lub inne składniki majątkowe stanowiące część majątku Funduszu, przeznaczone na bezpośrednie finansowanie i realizację celu Funduszu, a także na pokrycie kosztów jego bieżącej działalności.
Społeczność lokalna – zbiorowość związana z pewnym terytorium, w której ramach wytworzyła się sieć interakcji społecznych oraz poczucie przynależności do tej zbiorowości (np. mieszkańcy jednego bloku, ulicy, osiedla, sołectwa, gminy).
Lider społeczności lokalnej – osoba fizyczna, która podpisała z Operatorem umowę na realizację przedsięwzięcia ze środków funduszu.
§ 2. UTWORZENIE FUNDUSZU
Fundusz został utworzony przez Centrum Inicjatyw Obywatelskich na podstawie uchwały Zarządu z dnia 31.12.2021r. nr 2 w oparciu o środki własne stowarzyszenia w wysokości 1000,00 zł z przeznaczeniem na zapoczątkowanie kapitału żelaznego.
Fundusz nosi nazwę Słupski Fundusz Lokalny.
Na potrzeby Funduszu Operator otworzył rachunek bankowy w mBanku S.A. jako subkonto w ramach rachunku bankowego Operatora, które stanowi rachunek podstawowy (główny) Funduszu i zapewnia księgowe i rachunkowe wyodrębnienie środków Funduszu w stosunku do innych środków Operatora.
Wszelkie wpływy Funduszu oraz wydatki będą przyjmowane i wydatkowane poprzez rachunek podstawowy Funduszu.
W celach inwestycyjnych środki finansowe Funduszu mogą być lokowane na innych rachunkach bankowych, terminowych, oszczędnościowych lub maklerskich należących do Operatora, jednakże w sposób zapewniający ich księgowe i rachunkowe wyodrębnienie w stosunku do innych środków CIO.
Fundusz tworzy się na czas nieokreślony.
§ 3. CEL FUNDUSZU
Celem Funduszu jest promowanie filantropii wśród mieszkańców Słupska i regionu słupskiego, zachęcanie społeczności lokalnej do wzajemnej pomocy oraz wspieranie finansowe jej aktywności.
Fundusz realizuje swój cel w szczególności poprzez:
program sąsiedzki, którego celem jest wspieranie finansowe i merytoryczne oddolnych inicjatyw społecznych,
program stypendialny dla aktywnej społecznie młodzieży ze szkół ponadpodstawowych i studentów,
inne sposoby pozwalające realizować cel Funduszu.
Kryteria przyznawania pomocy finansowej ze środków Funduszu określa Rada Funduszu.
§ 4. ZARZĄDZANIE FUNDUSZEM
Fundusz zarządzany jest przez Radę Funduszu, która w pierwszym roku działania składa się z 2 osób oddelegowanych do pełnienia tej funkcji spośród członków Operatora, po 1 przedstawicielu pozostałych Inicjatorów. Po pierwszym roku funkcjonowania Rady Funduszu do składu Rady zostanie dobranych 3 przedstawicieli darczyńców wybieranych spośród Forum Darczyńców.
Wyboru przedstawicieli do Rady Funduszu spośród Forum Darczyńców na pierwszą jej kadencję dokonują Inicjatorzy.
Pracami Rady Funduszu kieruje Przewodniczący Rady wybierany spośród członków rady w głosowaniu niejawnym zwykłą większością głosów.
Posiedzenia Rady zwoływane są przez Przewodniczącego Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek 3 członków Rady.
Pierwsza kadencja Przewodniczącego oraz członków Rady wybieranych spośród Forum Darczyńców trwa 1 rok. Kolejne kadencje trwają dwa lata.
Członkowie Rady wskazani przez Inicjatorów mogą być powoływani i odwoływani w każdej chwili, zgodnie z zasadami ich reprezentacji.
Decyzje Rada podejmuje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów przy obecności minimum połowy składu Rady
Przedstawiciele Rady powoływani do niej z ramienia Operatora posiadają prawo veta w przypadku decyzji niezgodnych ze statutem Operatora bądź godzących w jego interes.
Do kompetencji Rady należy podejmowanie wszystkich decyzji dotyczących Funduszu niezastrzeżonych do kompetencji innych organów, w szczególności:
powoływanie komisji do programów,
powoływanie i odwoływanie członków komisji,
wskazywanie przewodniczącego w powoływanych komisjach,
ogłaszanie naborów,
uchwalanie regulaminów,
dokonywanie zmian w regulaminach.
§ 5. FORUM DARCZYŃCÓW
Forum Darczyńców jest ciałem konsultacyjno – doradczym Funduszu.
Forum Darczyńców składa się z:
reprezentantów darczyńców oferujących wsparcie na rzecz Funduszu przekraczające w danym roku kwotę 1000 zł z zastrzeżeniem, że darczyńca może z tej funkcji zrezygnować,
osób powoływanych w drodze uchwały przez Radę Funduszu.
Do kompetencji Forum Darczyńców należy wspieranie procesów decyzyjnych dotyczących Funduszu, w szczególności:
konsultowanie regulaminów poszczególnych programów Funduszu – z wyjątkiem tych które finansuje pojedynczy darczyńca,
proponowanie nowych programów ogólnych Funduszu i przeznaczeniu środków na poszczególne programy, dla których nie został określony cel szczegółowy,
proponowanie kandydatów na dobroczyńcę roku,
tworzenie zespołów roboczych funduszu,
powoływanie Ambasadorów Funduszu.
§ 6. AMBASADOR FUNDUSZU
Ambasadorem/rką Słupskiego Funduszu Lokalnego może zostać osoba, która m.in.:
aktywnie włącza się w życie lokalnej społeczności,
swoimi działaniami przyczynia się do promocji regionu słupskiego i Miasta Słupsk,
wyrazi gotowość do promowania Słupskiego Funduszu Lokalnego.
Zadaniem Ambasadorów/rek jest:
promowanie celów Słupskiego Funduszu Lokalnego,
informowanie o Słupskim Funduszu Lokalnym,
współpraca ze Słupskim Funduszem Lokalnym przy realizacji działań promocyjnych i edukacyjnych,
dbanie o dobre imię Słupskiego Funduszu Lokalnego.
Ambasadorzy/rki mają prawo do:
uczestniczenia w pracach komisji konkursowych z głosem doradczym,
uczestniczenia w posiedzeniach Forum Darczyńców z głosem doradczym,
udzielania głosu doradczego przy nadawaniu nagród, ustanowionych przez Fundusz dla darczyńców,
informowania o swoim zaangażowaniu w Słupskim Funduszu Lokalnym.
Tytuł Ambasadora/ki Funduszu nadawany jest w drodze konsensusu przez Forum Darczyńców.
§ 6. KAPITAŁ FUNDUSZU
Na majątek Funduszu składają się środki przepływowe oraz kapitał żelazny.
Kapitał żelazny będzie powiększany o wartość środków finansowych przekazanych na ten cel przez darczyńców oraz pozyskanych z innych źródeł w toku działania Funduszu.
Środki finansowe stanowiące kapitał żelazny są inwestowane, z zachowaniem należytego bezpieczeństwa tych środków na podstawie odrębnej strategii finansowej ustalonej przez Radę Funduszu. Przyjęta strategia finansowa przede wszystkim będzie uwzględniać utrzymywanie w długim terminie realnej wartości posiadanych kapitałów oraz maksymalizację dochodów.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach kapitał żelazny Funduszu może zostać naruszony, co następuje na podstawie decyzji Rady Funduszu. Rada Funduszu podejmie niezbędne działania w celu uzupełnienia kapitału żelaznego Funduszu.
Operator zapewnia obsługę biurową i księgową Funduszu oraz wspiera proces animacji społecznej i promocję Funduszu. Koszty zarządzania Funduszem mogą być pokrywane ze środków finansowych przekazanych przez darczyńców i pozyskanych z innych źródeł w toku działania Funduszu oraz z dochodów z inwestycji wskazanych w pkt 3.
Rada Funduszu przeznacza min. 80% środków pozyskanych w ramach działań filantropijnych na wsparcie finansowe odbiorców.
§ 7. WSPARCIE FINANSOWE
Szczegółową formę i wysokość wsparcia finansowego określają regulaminy poszczególnych programów Funduszu przyjmowane przez Radę Funduszu.
§ 8. ROZLICZANIE I MONITORING FUNDUSZU
Fundusz corocznie przekazuje opinii publicznej informacje o zgromadzonym kapitale Funduszu i przyznanym wsparciu finansowym.
Wszelkie płatności związane z wykonaniem przedsięwzięć realizowane są wyłącznie na podstawie dokumentów księgowych gdzie płatnikiem jest Operator. Operator dokonywał będzie wyłącznie rozliczeń pieniężnych, w których strony rozliczenia posiadają rachunek bankowy i na żadnym etapie rozliczeń nie będzie dochodziło do użycia gotówki.
Operator może przenieść prawo własności dla zrealizowanych w ramach przedsięwzięć dóbr na podmiot wskazany przez przedstawiciela wspólnoty lub społeczności lokalnej.
§ 9. SYTUACJE NADZWYCZAJNE
Przekazanie administrowania Funduszem, a także zmiana celu Funduszu może nastąpić tylko z ważnych powodów na podstawie decyzji Rady Funduszu.
W przypadku likwidacji Funduszu majątek Funduszu zostanie wykorzystany zgodnie z § 6 aż do jego pełnego wykorzystania.
§ 10. ZMIANA REGULAMINU
Wszelkie zmiany Regulaminu dokonywane są na podstawie uchwały Rady Funduszu.
Tekst jednolity Regulaminu stanowi załącznik do uchwały o powołaniu Słupskiego Funduszu Lokalnego.
REGULAMIN
PROGRAMU STYPENDIALNEGO
SŁUPSKIEGO FUNDUSZU LOKALNEGO
§1
Postanowienia ogólne
§2
Definicje
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
§3
Program Stypendialny Słupskiego Funduszu Lokalnego
§4
Komisja Stypendialna
§5
Osoby uprawnione i formy pomocy
§6
Procedury i warunki ubiegania się o stypendium i zasady jego wypłaty
§7
Postanowienia końcowe
Regulamin konkursu
DOBROCZYŃCA REGIONU SŁUPSKIEGO
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Konkurs będzie prowadzony pod nazwą „Dobroczyńca Regionu Słupskiego” zwany dalej konkursem.
§2
ORGANIZATOR
Organizator: Centrum Inicjatyw Obywatelskich z siedzibą w Słupsku (76-200) przy ul. Sienkiewicza 19, NIP: 839 204 90 33, REGON 770727622, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk Północ – Wydział Gospodarczy VIII Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000056842, zwanym dalej Organizatorem.
§3
CEL KONKURSU
Celem konkursu jest:
– promowanie filantropii wśród mieszkańców Słupska i regionu słupskiego, zachęcanie społeczności lokalnej do wzajemnej pomocy, wspierania finansowo jej aktywności oraz uhonorowanie Darczyńców wspierających Słupski Fundusz Lokalny i inne organizacje oraz osoby indywidualne z Miasta Słupska i regionu słupskiego,
– wymiana doświadczeń, pomysłów, inspiracji w zakresie działań społecznych,
– promocja Słupskiego Funduszu Lokalnego.
§4
WARUNKI UCZESTNICTWA
1. Do konkursu mogą zostać zgłoszeni darczyńcy (osoba fizyczna lub prawna, w tym przedsiębiorca w rozumieniu Ustawy Prawo przedsiębiorców z dn. 6 marca 2018 r.) przekazujący środki finansowe lub rzeczowe na rzecz Funduszu, bądź wspierające charytatywnie Słupski Fundusz Lokalny, organizacje, osoby indywidualne, zwane dalej Uczestnikami.
2. Zgłoszeń mogą dokonać dowolne osoby prawne lub fizyczne.
3. Uczestnikami Konkursu nie mogą być pracownicy Organizatora oraz członkowie ich rodzin.
4. Wzięcie udziału w Konkursie jest równoznaczne z:
a. oświadczeniem o zapoznaniu się z postanowieniami Regulaminu,
b. akceptacją Regulaminu,
c. zobowiązaniem się do przestrzegania zasad określonych w Regulaminie,
d. potwierdzeniem, że Uczestnik spełnia wszystkie warunki niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie,
e. wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
5. Zgłoszenia po terminie nie będą rozpatrywane.
§5
ZGŁOSZENIA DO KONKURSU
1. Przyjmowanie kart zgłoszeń wraz ze zgodą uczestnika na udział w konkursie odbywać się będzie w terminach wskazanych przez Organizatora w danym roku.
2. Zgłoszenia do konkursu należy składać w terminie i w formie podanej w ogłoszeniu o konkursie podanym do publicznej wiadomości przez Organizatora.
3. Zgłoszenie nieprawidłowe, tzn. niespełniające warunków określonych w regulaminie nie będą brały udziału w Konkursie.
4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgłoszenia, które nie dotarły do niego w terminie z przyczyn od niego niezależnych.
§6
WYŁONIENIE I NAGRODZENIE LAUREATÓW
1. W celu zapewnienia prawidłowej organizacji i przebiegu konkursu Organizator powoła 5 osobową Komisję Konkursową, w jej skład wejdą osoby wytypowane przez Organizatora
2. W konkursie zostanie wybranych maksymalnie 4 laureatów, tj. po jednej osobie fizycznej i po jednej osobie prawnej w każdej z dwóch kategorii:
a. Dobroczyńca roku w kategorii Wsparcie Słupskiego Funduszu Lokalnego,
b. Dobroczyńca roku w kategorii Wsparcie Lokalne.
3. Wyłaniając zwycięzców Komisja Konkursowa będzie brała pod uwagę:
a. wysokość wsparcia,
b. częstotliwość wsparcia,
c. różnorodność form wsparcia,
d. zaangażowanie pozafinansowe.
4. Wręczenie nagród nastąpi podczas Finału Konkursu.
5. Laureaci otrzymają tytuł w danej kategorii oraz zostaną uhonorowani pamiątkowym drzewem posadzonym w przestrzeni publicznej Miasta Słupska oraz pamiątkową tabliczką.
6. Nazwiska laureatów zostaną opublikowane na stronie Organizatora i Słupskiego Funduszu Lokalnego po zakończeniu konkursu w danym roku.
§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin jest udostępniony Uczestnikom Konkursu do wglądu w siedzibie Centrum Inicjatyw Obywatelskich i na stronie internetowej www.cio.slupsk.pl i www.fundusz.slupsk.pl.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu konkursu lub jego poszczególnych etapów, jego przerwania lub zawieszenia konkursu z ważnych przyczyn.